ست آینه کنسول و میز تلویزیون

 

اگر به دلایل مختلفی مایل نیستید که میز تلویزیون تان را با میز جلو مبلی،مبلمان،بوفه و…ست کنید و برای ست کردن آن  به دنبال ایده می گردید،ما برای شما یک پیشنهاد داریم؛میز تلویزیون و میز کنسول را باهم ست کنید.

هنگامی که صحبت از طراحی دکوراسیون می شود،غالب افراد برای هماهنگی میز تلویزیون با متریال،به هماهنگی با وسایلی مانند مبلمان،میز جلو مبلی و…می پردازند و بیشتر توجه می کنند؛به همین دلیل انتخاب میز تلویزیون ست با میز کنسول می تواند انتخاب خاص تر و ویژه تری به نظر برسد.مطمئن باشید این انتخاب و هماهنگی در طراحی دکوراسیون تان به وضوح دیده می شود؛زیرا با توجه به ابعاد و حجمی که دارند غالبا توجه پذیر تر اند و بیشتر از سایر متریال به چشم بیننده می آیند؛پس اگر کمی خلاق باشید با انتخاب ست آن ها،به زیبایی فضا و دکوراسیون خود یک امتیاز مثبت بخشیده اید.

ست میز تلویزیون و آینه کنسول

ست میز تلویزیون و آینه کنسول

میز کنسول به عنوان یک وسیله ی کاربردی،عنصر و المانی تأثیر گذار در طراحی دکوراسیون محسوب می شود.با توجه به میزان فضای زیادی که دارند به راحتی می توانید از آن ها جهت به نمایش گذاشتن انواع وسایل دکوری و اکسسوری بهره بگیرید.غالبا افراد به دلیل فضای محدود ترجیح می دهند که از میز کنسول استفاده نکنند،درحالی که انتخابی کاملا اشتباه است؛زیرا خوشبختانه طراحان خلاق و هنرمند امروزی،مدل‌های منحصر به فردی طراحی کرده اند که نگرانی شما از بابت فضا را حل کرده است.طراحان دغدغه های شما را می شناسند و در طراحی این وسیله ی کاربردی تغییرات لازم را لحاظ می کنند،محدودیت فضایی آن دسته از افراد را در نظر می گیرند و انواع میز کنسول  با سایز و ابعاد کوچکتر طراحی می کنند تا برای فضاهای محدود نیز قابل استفاده باشند.حتی اگر فضای محدودی در اختیار دارید،این وسیله ی کاربردی را حذف نکنید؛زیرا در طراحی قسمت های مختلف منزل تان،مانند پذیرایی،ورودی منزل،سایر دیوارها و…می توانید از آن بهره بگیرید؛استفاده از میز کنسول در هر صورت برای شما انتخاب ایده آل است؛زیرا علاوه بر زیبایی  در طراحی فضا و دکوراسیون و استفاده ی کاربردی از آن جهت نمایش اکسسوری و لوازم دکوری تان،با طراحی دیوارها که آن ها را به عنوان یکی از تأثیر گذار ترین عناصر در طراحی دکوراسیون می شناسیم،در طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان یک گام مؤثر برداشته اید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد میز کنسول،قابلیت استفاده از آن در طراحی قسمت های مختلف خانه است؛مطمئنا همیشه یکی و یا حتی تعدادی از دیوارها ساده تر باقی می ماند و یا شاید یک تابلوی هنری تنها وسیله ای باشد که برای رفع سادگی و یکنواختی دیوار به آن متصل شده است؛درحالی که با یک انتخاب هوشمندانه می توان نهایت استفاده را برد.علاوه بر آنکه می توانیداز فضای آن برای قراردادن لوازم دکوری استفاده کنید،با نصب یک آینه و یا یک تابلوی هنری دیوار را به بهترین شکل طراحی نموده اید.مهم تر از همه آنکه با نصب یک تابلوی هنری،آینه و یا یک ساعت دیواری،یک نقطه ی کانونی در دکوراسیون ایجاد کرده اید.

همانطورکه در عکس های زیر مشاهده می کنید،طراح به طور هوشمندانه با استفاده از آینه کنسول،علاوه بر آنکه دیوار ها را از جمله دیوار بین دو پنجره و دیوار کنار در اتاق،فضای راهرو و ورودی منزل،از حالت یکنواختی و سادگی خارج کرده است،با ایجاد یک نقطه ی کانونی و استفاده از لوازم دکوری، به طراحی فضای دکوراسیون پرداخته است.

استفاده از آینه کنسول در طراحی فضای ورودی خانه

استفاده از آینه کنسول در طراحی فضای ورودی خانه

استفاده از آینه کنسول در طراحی فضای ورودی

استفاده از آینه کنسول در طراحی فضای ورودی

آینه کنسول

آینه کنسول

میز کنسول

میز کنسول

استفاده از میز کنسول در طراحی فضای دیوار بین دو پنجره

استفاده از میز کنسول در طراحی فضای دیوار بین دو پنجره

چگونه با توجه به سبک دکوراسیون به انتخاب میز کنسول بپردازیم؟

یکی از عواملی که در انتخاب میز کنسول می تواند به انتخاب تان جهت ببخشد،سبک دکوراسیون شما است؛امروزه کنسول های متنوعی در انواع سبک کلاسیک،مدرن،روستیک و…هماهنگ با سایر متریال مورد استفاده در دکوراسیون،طراحی شده و به بازار عرضه می شوند تا شما مطابق با نیازتان به انتخاب بپردازید.هنگام انتخاب عوامل دیگری همچون ابعاد و رنگ مبلمان،میز تلویزیون،میز جلو مبلی و…را درنظر بگیرید تا  انتخاب شما،علاوه بر سبک ،با سایر متریال دکوراسیون منزل تان، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر بصری هماهنگی و انطباق داشته باشد.

کنسول کلاسیک:کنسول چوبی انتخاب مناسبی برای سبک کلاسیک است؛می توانید در انتخاب کنسول مطابق با سبک کلاسیک با الهام از طرح و نقش مبلمان کلاسیک،میز تلویزیون و…که استفاده از منبت کاری و نقش های برجسته و شلوغ شاخصه ی بارز آن ها است،مدل مشابه و مورد پسند تان را انتخاب کنید.البته می توان کنسول های کلاسیک را در طراحی ساده تری نیز انتخاب کرد.

کنسول مدرن:کنسول های مدرن مانند مبلمان، سایر اجسام و وسایل مدرن،ساده طراحی می شوند و همین سادگی زیبایی ویژه ای به آن ها بخشیده است.علاوه بر کنسول های چوبی مدرن،کنسول های آینه ای و فلزی با سبک مدرن قابلیت هماهنگی دارند.

آینه کنسول

آینه کنسول

میز کنسول

میز کنسول

آینه کنسول مدرن

آینه کنسول مدرن

آینه کنسول فلزی مناسب با سبک مدرن

آینه کنسول فلزی مناسب با سبک مدرن

میز کنسول مدرن

میز کنسول مدرن

میز کنسول مدرن

میز کنسول مدرن

آینه کنسول مدرن

آینه کنسول مدرن

اصول چیدمان میز کنسول

در طراحی و چیدمان میز کنسول،باید یک بانوی هنرمند باشید و نهایت خلاقیت و سلیقه تان را به کار بگیرید.باید تلاش نمایدد از اشتباهات رایج در این زمینه دوری کنید. برای اینکه رایج ترین اشتباهات در چیدمان داخلی را متوجه شوید این لینک را مطالعه نمایید. به انتخاب رنگ ها نیز دقت کنید. در این زمینه توصیه میکنم مقاله راهنمای انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی را مطالعه نمایید. همچنین اکسسوری و لوازم دکوری که میخواهید استفاده کنید، را در نهایت سلیقه انتخاب کنید و علاوه بر آن در انتخاب سایز و ابعاد آن ها دقت کنید.به خاطر داشته باشید استفاده از این اکسسوری ها می تواند دکوراسیون را از حالت یکنواختی خارج کند و به فضا روح و انرژی تزریق کند. در واقع لوازم دکوری و اکسسوری ها تم فضا را از یک فضای سرد و پر از اشیاء و کالبد های بدون روح،به فضایی سرزنده،پر انرژی و پر از مفهوم،تغییر می دهند.درنتیجه از پرداختن به مؤلفه‌های لازم،در هنگام انتخاب آن‌ها غافل نشوید تا فضا را به سمت آن مفهومی که میخواهید  هدایت کنید.نکات زیر می تواند در طراحی این عنصر و المان تأثیرگذار در طراحی دکوراسیون تان،مفید واقع شوند:

  • یک نقطه ی کانونی ایجاد کنید:ابتدا یک نقطه ی کانونی ایجاد کنید.نقطه ی کانونی می تواند یک اثر هنری،تابلوی نقاشی،یک عکس خانوادگی و یا یک ساعت دیواری باشد.به عکس های زیر دقت کنید و در ایجاد نقطه ی کانونی و طراحی میز کنسول،از آن ها ایده بگیرید.

 

  • لوازم دکوری و اکسسوری های مناسب انتخاب کنید:متناسب با رنگ،جزئیات،متریال،فضا و…به انتخاب این وسایل بپردازید.اشیاء دکوری کنسول می تواند انواع مجسمه ها و تندیس ها در سایز کوچک و متوسط،انواع گلدان،انواع گل های مصنوعی و طبیعی،شمعدان،آباژور و… لوازمی با متریال هایی متنوع مانند چوب،فلز،سرامیک و سنگ باشد. مقاله معرفی 30 وسیله دکوری جذاب برای منزل در انتخاب بهترین وسایل دکوری برای شما به کار حواهد آمد.

 

  • روشنایی و نورپردازی ایجاد کنید:از یک آباژور و یا فانوس دکوراتیو و یا ریسه های چراغ دار استفاده کنید.این وسایل به عنوان یک چشمه ی نور کوچک،با ایجاد نوری ملایم و تم زیبا،فضا و سایر لوازم دکوری را زیباتر جلوه می دهند.

 

  • قرینه ایجاد کنید:ایجاد قرینه و تضاد جزئی می تواند موجب ایجاد تعادل بصری در فضا بشود؛البته اگر ایجاد این تضاد به درستی پرداخته شود.به عنوان مثال از دو وسیله ای استفاده کنید که در ارتفاع باهم اختلاف دارند تا یک تعادل بصری ایجاد کرده باشید.

 

و در پایان به یاد داشته باشید در استفاده از وسایل،ابعاد و حجم ها دقت کنید؛فضای کنسول را با انواع اکسسوری و اجسام مختلف اشباع نکنید،اجازه دهید تا بخش ها و قسمت های خالی یک تعادل بصری ایجاد کند؛به همان میزانی که حضور و استفاده از اشیاء و اجسام فیزیکی در طراحی فضا ضروری است،قسمت ها و بخش های خالی نیز جزئی از فضا محسوب می شوند و به ایجاد تعادل کمک می کنند.

چیدمان آینه کنسول

چیدمان آینه کنسول

آینه کنسول

آینه کنسول

طراحی و چیدمان آینه کنسول

طراحی و چیدمان آینه کنسول

طراحی و چیدمان میز کنسول

طراحی و چیدمان میز کنسول

چیدمان میز کنسول

چیدمان میز کنسول

چیدمان میز کنسول

چیدمان میز کنسول

همانطورکه در عکس ها قابل مشاهده است،طراح با رعایت اصول از اکسسوری هایی متناسب با کنسول استفاده کرده است و بسیار خلاقانه جهت ایجاد نقطه ی کانونی از عناصر بهره گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟