بشقاب دیواری طرح چهره

معرفی 30 وسیله دکوری جذاب برای منزل

استفاده از وسایل دکوری و اکسسوری در کنار چیدمان مبلمان و میز رزین,  یکی از مناسب ترین روش‌ها برای تغییر فضا و دکوراسیون به شمار می آید.این وسایل دکوراسیون منزل را از حالت یکنواختی خارج می کنند و روح و انرژی مضاعفی را به فضا القا می کنند.

استفاده از وسایل دکوراتیو علاوه بر زیبایی و تنوعی که به فضا می بخشند،مناسب ترین شیوه برای پر کردن فضاها و ابعاد خالی خانه به شمار می آید.

برای آنکه وسایل دکوری و اکسسوری ها بیشترین هماهنگی را با سبک و فضا داشته باشند،باید در ابعاد و جنس مناسب،رنگ و سبک هماهنگ با سبک دکوراسیون انتخاب شوند و پس از پرداختن به المان های مناسب جهت انتخاب،در موقعیت مناسبی قرار بگیرند.

اهمیت قرار گیری مناسب وسایل دکوراتیو

توجه داشته باشید همانطور که استفاده از این وسایل موجب زیبایی دکوراسیون می شود،استفاده ی بیش از حد نرمال از آن ها،تعادل و زیبایی دکوراسیون را برهم می زند.بدون شک اگر برای انتخاب وسایل دکوراتیو به تناسب آن با سبک و فضا دقت کافی به خرج ندهیم،نه تنها به زیبایی فضا و دکوراسیون هیچ کمکی نمی کنند بلکه به عنوان یک شیء اضافی, نظم و هماهنگی فضا را برهم زده و جلوه ی دکوراسیون را از بین می برند.دراین مقاله سعی داریم که شما را با چند وسیله ی دکوراتیو پرکاربرد و اهمیت استفاده از آن ها به تفکیک زیر آشنا کنیم:

تابلو های دکوراتیو:

بدون شک تابلوهای دکوراتیو یکی از پرکاربرد ترین اکسسوری‌ها محسوب می شوند و متناسب با هر سبک و فضایی می توان از طراحی های منحصر به فردی استفاده کرد.این تابلو ها به دلیل سایز های مختلفی که دارند اغلب مرکز توجه بسیاری از افراد اند و به فضا و سبک مورد نظر احساس خاصی تزریق می کنند؛به همین دلیل مناسب ترین و تأثیرگذار ترین متریال برای پوشاندن یکنواختی دیوارها به شمار می آیند.مخصوصا اگر در دکوراسیون منزل خود از میز رزین استفاده می‌کنید, می‌توانید با انتخاب تابلوهای دکوراتیوی که در ترکیب رنگی میز رزینی وجود دارد, هارمونی جالبی را از رنگ ایجاد نمایید.   این تابلوها در انواع متنوعی تولید می شوند؛ انتخاب تابلو بستگی به سلیقه ی شما و سبک دکوراسیون تان دارد که متناسب با آن می توانید از مدل های متنوعی برای زیبایی دکوراسیون تان بهره بگیرید.بدون شک اگر این تابلو ها را در ابعاد متناسب و طرح های هماهنگ با سبک دکوراسیون انتخاب نشوند،از لحاظ بصری تعادل دکوراسیون را برهم می زنند.نکته ی دیگر آنکه حتما برای زیبایی و دیده شدن بیشتر طرح و مدل تابلویی که انتخاب کردید،از نورپردازی مناسبی در مکان نصب آن استفاه کنید.در دسته بندی زیر انواع تابلو متناسب با سبک های مختلف معرفی شده است:

  • تابلو های نقاشی
  • تابلو فرش
  • تابلو منبت کاری
  • تابلو مدرن
  • تابلو خط
  • تابلو عکس
  • و…

استفاده از تابلو دکوراتیو در طراحی دیوار پشت مبلمان

تابلو دکوری

تابلو دکوری مناسب با فضای مدرن

تابلو مدرن

تابلو فرش

آینه های دکوراتیو:

امروزه استفاده از انواع آینه به عنوان وسایل دکوری در طراحی دکوراسیون متریالی بسیار پرکاربرد محسوب می شود.استفاده از آینه علاوه بر آنکه موجب زیبایی و نورپردازی بیشتر به دکوراسیون می شود،فضا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان می دهد و علاوه برآن،احساس آرامش را به فضا الهام می کند.آینه های قاب دار بعد بیشتری به فضا می دهند و آن را متفاوت تر می سازند.

مدل آینه دکوری

آینه دکوری قاب دار

انواع گلدان:

استفاده از این اکسسوری علاوه بر آنکه موجب زیبایی بصری دکوراسیون می شود،درصورتی که همراه با گل باشد به تغییر روحیه،افزایش احساس سرزندگی،شادابی فضا و تصفیه ی هوا کمک می کند. نکته ای که وجود دارد این است که متناسب با فضا سایز و ابعاد گلدان را تغییر دهید؛به عنوان مثال گلدان های بزرگ تر برای استفاده در کنار مبلمان،دیوارها،ورودی و راهرو ی خانه مناسب تر اند؛از گلدان های کوچک تر برای میز،شلف،بوفه و…استفاده کنید.گلدان های سالونگ انتخاب مناسبی برای استفاده روی میز عسلی و میز جلو مبلی محسوب شوند.

گلدان دکوری

مدل گلدان سالونگ

استفاده از گلدان در فضای دکوراسیون

گلدان دیواری

ماکت های دکوری:امروزه ماکت ها در طرح ها و سایز های متنوعی تولید می شوند که با توجه به سلیقه ی خود می توانید از آن ها در طراحی فضای کنار مبلمان،میز،دیوار،تلویزیون و… استفاده کنید.

ماکت دکوری برج ایفل

ماکت دکوری طرح برج میلاد

ظروف دکوری:

تنوع بسیار بالایی در طرح و جنس انواع ظروف دکوری به چشم می خورد.همین تنوع موجب شده تا متناسب با هر سبکی  بتوان از آن ها استفاده کرد.قرار دادن این ظروف زیبا در بوفه و ویترین جلوه ای زیبا به دکوراسیون می بخشد. همچنین استفاده از ظروف دکوری بر روی انواع میز رزینی می‌تواند جلوه بصری زیبایی خلق کند. توصیه میکنم ا

اگر از آن دسته افرادی هستید که به هنرهای اصیل ایرانی علاقه ی فراوان دارید،ظروف نفیس میناکاری،خاتم کاری،قلم زنی،موزائیک کاری،منبت کاری و…می توانند گزینه ی خوبی برای انتخاب شما باشند.

 ظروف دکوری میناکاری

ظروف دکوری میناکاری

ظروف دکوری

انواع مجسمه و تندیس دکوری:

استفاده از این وسایل دکوری طرفداران خاص خودش را دارد.این وسایل با الهام گیری از اغلب شخصیت ها،طرح ها و نماد های محبوب ساخته می شوند و به راحتی با سایر متریال دکوراسیون هماهنگ می شوند.آنچه در انتخاب صحیح این وسایل اهمیت دارد این است که علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه به هماهنگی آن ها با سبک اهمیت بدهیم؛زیرا همانطور که میدانید اگر این وسایل به درستی انتخاب نشوند زیبایی بصری را از بین می برند.

تندیس دکوری مدرن

تندیس دکوری

گرامافون :

استفاده از یک گرامافون زیبا علاوه بر آنکه موجب می شود یک تغییر چشمگیر در سبک و فضای شما ایجاد شود،می تواند به جریان حس موسیقی و ایجاد فضایی نوستالژیک و کلاسیک کمک کند.

گرامافون دکوری

آباژور:

انتخاب آباژور به عنوان یک وسیله ی دکوری یک انتخاب هوشمندانه است؛زیرا علاوه بر آنکه از حیث زیبایی و به عنوان یک وسیله ی دکوراتیو می توان از آن بهره گرفت،موجب نورپردازی به فضا شده و فضا را روشن تر جلوه می دهد.با توجه به تنوع زیاد سایز،مدل و طرح آباژور،می توانید به راحتی مدل منطبق با سبک دکوراسیون تان را انتخاب کنید.

آباژور رومیزی

آباژور پایه دار جهت استفاده کنار مبل

فانوس دکوری:

یک دکوری زیبا و منحصر به فرد! فانوس های دکوری در جنس های متنوع چوبی،فلزی،شیشه ای و…طراحی می شوند و علاوه بر آنکه یک وسیله ی دکوراتیو شیک محسوب می شوند می توانند به عنوان یک چشمه ی نور کوچک و هنری به فضا، نور و احساس ببخشند؛کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و با استفاده از یک شمع،زیبایی آن را دوچندان سازید و فضایی رمانتیک خلق کنید.این دکوری زیبا نه تنها محدود به فضای کلاسیک نمی شود بلکه امروزه طرح و مدل های زیبایی متناسب با سبک مدرن در دسترس می باشد؛درصورتی که سبک شما سبک مدرن باشد،به راحتی می توانید آن را در فضای مدرن به کار بگیرید.

فانوس دکوری

 فانوس دکوری مدرن

ظروف دکوری دیواری:

استفاده از این ظروف دکوری تاریخچه ای دیرینه دارد.این ظروف علاوه بر آنکه زیبایی خاصی به دکوراسیون می بخشد،دیوارها را از حالت یکنواختی و سردی خارج می کند.ظروف دیواری دارای طرح و نقش و نگار بسیار متنوعی می باشند و همین ویژگی باعث می شود برای انواع سبک ها بتوان از این ظروف بهره گرفت.

بشقاب دیواری طرح چهره

انواع ساعت های دکوراتیو:

ساعت یکی از اکسسوری های مهم در طراحی دیوار ها است که هنوز با وجود انواع اکسسوری های مختلف دیواری استفاده ی از آن کمرنگ نشده است.توجه داشته باشید درصورتی که از ساعت به عنوان یک وسیله ی دکوراتیو استفاده می کنید در انتخاب سایز،طرح و مدل آن دقت کنید.

ساعت دکوری دیواری

دیوارکوب های دکوری:

این مدل وسایل دکوری به صورت طرح های چوبی و فلزی (متال آرت)،شیشه ای و یا برچسب ها و استیکر های متنوعی به بازار عرضه می شوند.هدف استفاده از دیوارکوب های دکوری صرفا تغییر فضای دیوار نیست بلکه اگر به درستی و متناسب با نوع سبک انتخاب شوند،فضایی زیبا و هنری خلق می کنند.متال آرت

استفاده از استیکر در طراحی فضای دیوار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟